ایده‌های برتر بازاریابی ساختمانی

ایده‌های برتر بازاریابی ساختمانی

فرآیند بازاریابی باید به عنوان برنامه استراتژیک یک شرکت ساختمانی و برای به حداکثر رساندن نقاط قوت و کم اهمیت جلوه دادن نقاط ضعف آن در نظر گرفته شود. بازاریابی ساختمان همچنین راهی برای یافتن مناطق استراتژیک بازار ساختمانی است که شرکت در آن دارای مزیت رقابتی است. در واقع این بازاریابی ساختمانی است که برای شرکت‌های ساختمانی امکان ارزیابی بیشتر بازارهای هدف، درک اطلاعات جمعیتی و تعیین یک ساختار قیمت‌گذاری رقابتی را فراهم می‌کند. برای دستیابی به این اهداف و کمک به رشد کسب و کارتان، شرکت شما باید چند قدم ساده برای توسعه یک برنامه بازاریابی ساختمانی جامع بردارید. بازاریابی ساختمانی باید به عنوان برنامه استراتژیک شرکت ساختمانی شما برای به حداکثر رساندن نقاط قوت و کم اهمیت جلوه دادن نقاط ضعف در نظر گرفته شود. همچنین راهی برای یافتن مناطقی است که شرکت دارای مزیت رقابتی است، ارزیابی بیشتر بازارهایی که باید روی آنها تمرکز کند، اطلاعات جمعیتی را درک کرده و یک ساختار قیمت گذاری رقابتی تعیین می‌کند. برای دستیابی به این اهداف و کمک به رشد کسب و کارتان، شرکت شما باید چند قدم ساده برای توسعه یک برنامه بازاریابی جامع بردارد.

بازاریابی ساختمانی چگونه موفق خواهد بود؟

بازاریابی ساختمانی موفق

هر چند فرآیند بازاریابی و کاربرد آن در گذشته‌ نزدیک امری اختیاری بود، اما امروزه تصور حیات کسب و کارها بدون استفاده از بازاریابی غیرممکن به نظر می‌رسد. شرکت‌های ساختمانی برای پیاده‌سازی بازاریابی ساختمانی به بهترین‌ نحو نیاز به یک برنامه و استراتژی مشخص دارند. این استراتژی مدون به شرکت‌های ساختمانی کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرند و خود را به عنوان مدیر بازار در صنعت ساختمانی معرفی کنند. اگر شما هم یک شرکت ساختمانی دارید، انجام مراحل زیر می‌تواند موجب موفقیت کسب و کار شما شود.

در این قسمت از مقاله سایت پارسلند برای کمک به شما در تحقق مفهوم بازاریابی ساختمانی موفق قصد داریم 11 مورد از مهم‌ترین عوامل موفقیت بازاریابی در صنعت ساختمان که در حال حاضر بیشترین تأثیر را دارند، با هم  بررسی کنیم.

1 . اهداف خود را تعیین کنید

هدف شما از بازاریابی ساختمانی چیست؟ این مهم‌ترین سوالی است که در این مرحله باید به آن پاسخ دهید. در واقع در این مرحله است که شما به عنوان یک شرکت ساختمانی تعیین می‌کنید هدفتان از بازاریابی ساختمانی افزایش آگاهی است، به دنبال دریافت سرنخ‌های بیشتر در خصوص بازار هدف هستید، هدف شما افزایش درآمد حاصل از فروش است، افزایش مخاطبین برای شما اولویت دارد و یا همه این هدف‌ها را با هم می خواهید.

نداشتن اهداف برای برنامه بازاریابی مانند یک سفر بدون مقصد است. مطمئناً، ممکن است در طول مسیر به مکان‌های جالبی برخورد کنید، اما آیا واقعاً می‌خواهید به شانس تکیه کنید؟ به این فکر کنید که می خواهید با برنامه بازاریابی خود به چه چیزی برسید. اهداف واقع بینانه ای را برای برنامه بازاریابی خود تعیین کنید و یک استراتژی برای رسیدن به آن اهداف ارائه دهید. در این مورد لازم است، به تجزیه و تحلیل بازار بپردازید و بررسی کنید کدام حوزه ساختمانی برای سرمایه‌گذاری بهتر است. هرچه تحقیقات و داده های بیشتری جمع آوری کنید، برنامه بازاریابی شما جامع تر خواهد بود.

2 . به چه اشخاصی می‌خواهید بفروشید؟

فروش ساختمان

حالا که اهداف استراتژیک شرکت ساختمانی شما تعیین شد در واقع بهتر است تیم بازاریابی شما هنگام اجرای طرح بازاریابی شرکت ساختمانی، مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشد. مخاطبینی که با توجه به میزان تاثیرگذاری بازاریابی ساختمانی به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. مخاطبین علاقه‌مند به پروژه‌های ساختمانی
  2. مخاطبین با قصد خرید و یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی
  3. مخاطبین که تجربه‌های مشترکی در پروژه‌های ساختمانی داشته‌اند.

اما راه‌های تعیین صحیح و دقیق مخاطبین هدف برای پروژه‌های ساختمانی چیست؟

3 . تعیین بودجه و مسائل مالی بسیار مهم است

پس از توجه و بررسی اهداف بازاریابی ساختمانی و مخاطبین هدف آن، گام بعدی در تهیه یک برنامه بازاریابی برای یک شرکت ساختمانی، برنامه ریزی بودجه و تبیین مسائل مالی است. این بودجه صرف مواردی مانند تبلیغات پولی، انتخاب ابزار بازاریابی، پرداخت به پرسنل بازاریابی و ساخت و نگهداری وب سایت خواهد شد. نکته مهم در تعیین بودجه و مسائل مالی شرکت‌های ساختمانی جهت طراحی استراتژی بازاریابی ساختمانی، این است که با توجه به نوع پروژه، استراتژی انتخابی بازگشت سرمایه (ROI) قابل قبولی داشته باشد.

4 . رقبای خود را بررسی کنید

بررسی رقبا در تمامی کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای حوزه ساختمانی موجب ماندگاری در رقابت و همگام‌سازی شرکت ساختمانی با روش‌ها و متد‌های روز می‌شود. در واقع اگر  شرکت‌های ساختمانی به رقبای خود توجه نکنند، خطر از دست دادن مشتریان را خواهند داشت.

بخشی از برنامه بازاریابی برای شرکت ساختمانی شما باید شامل زیر نظر گرفتن ابتکارات بازاریابی رقبا و مشاهده پیام‌ها و تبلیغاتی باشد که آنها ارائه می‌کنند. تجزیه و تحلیل متد‌ها و روش‌های بازاریابی رقبا می‌تواند تفاوت زیادی در ایده‌ها و ابتکارات بازاریابی شما ایجاد کند. شما می‌توانید فرآیند بررسی شیوه‌های بازاریابی رقبا را با شناسایی مهم‌ترین رقبا و ارزیابی وب سایت، تبلیغات پولی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آنها آغاز کنید. به این ترتیب قادر به درک چگونگی حضور آنها در بازار و انواع استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها خواهید بود.

پس از بررسی و شناخت استراتژی بازاریابی ساختمانی رقبا، می توانید اقدامات متقابل بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که آنها کلمات کلیدی خاصی را در استراتژی تبلیغات وب سایت خود هدف قرار می دهند، می توانید آن کلمات کلیدی را در استراتژی سایت خود هدف قرار دهید.

5 . بازاریابی دیجیتالی را جدی بگیرید

دیجیتال مارکتینگ پروژ‌ه‌های ساختمانی

امروزه اهمیت بازاریابی دیجیتال را در توسعه تمامی کسب و کارها به راحتی می‌توان دید. از بازاریابی توسط موتورهای جستجو و سئوی سایت، تا شبکه‌های اجتماعی و اینفلئونسر مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال شامل روش‌های مختلفی است. اما چطور می‌توان از این نوع بازاریابی در بازاریابی ساختمانی استفاده کرد؟

جواب ساده است. تنها راه ارتباطی در عصر دیجیتال استفاده از رسانه‌های دیجیتالی است. رسانه‌هایی که شما را به جامعه جهانی معرفی خواهند کرد. در این خصوص آمارها نشان می‌دهد که 88 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید، به صورت آنلاین به تحقیق می‌پردازند. و این یعنی اگر آنها نتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، خدمات ساختمانی را در جای دیگری جستجو می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی که استفاده از آنها‌ تاثیرات زیادی در بازاریابی ساختمانی دارد نام برده شده‌اند.

. بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) و سئو (SEO)

. بازاریابی به وسیله محتوانویسی

. بازاریابی درونگرا

. بازاریابی به وسیله شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک

.تبلیغات بر اساس کلیک و مانند آن (PPC)

 .اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به وسیله افراد تاثیرگذار

 .تبلیغات ایستا

.ایمیل مارکتینگ

6 . نتایج را به دقت بررسی کنید

ایجاد یک برنامه بازاریابی به خودی خود نتیجه‌ای حیرت انگیز به همراه نخواهد داشت، اما یک برنامه بازاریابی خوب و مدبرانه به کسب و کار شما کمک می‌کند تا منابع را به بهترین نحو تخصیص دهید و بازارهایی که مزیت رقابتی دارند را شناسایی و در آن‌ها شرکت کنید. در فرآیند بازاریابی ساختمانی خود علاوه بر هدفی که در ابتدای این فرآیند مشخص کرده‌اید، باید بررسی کنید که با استفاده از  استراتژی‌ها و تاکتیک‌های انتخابی چه اندازه پیشرفت کرده‌اید؟ یکی از راه‌های بررسی نتایج بازاریابی، تنظیم شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای روش‌‌های بازاریابی خود است.

7. اصول حرفه‌ای را فراموش نکنید

پروژه‌های شما، ویترین کار شماست؛ یکی از روش‌های موفقیت در بازاریابی ساختمان این است که شما در تمامی پروژه‌ها حرفه‌ای عمل کنید. در واقع حرفه‌ای بودن و کیفیت بالای پروژه یکی از ابزارهای بازاریابی ساختمانی به شمار می‌رود. در واقع شرکت‌های ساختمانی به عنوان پیمان‌کاران پروژه‌های ساختمانی با رعایت استانداردهای جهانی و استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا می‌توانند نظر مخاطبین را به خود جلب کنند.

8. همیشه در دسترس باشید

توجه به مخاطبین و برقراری ارتباط موثر با آنها عنصری حیاتی در تحقق اهداف استراتژی بازاریابی ساختمانی است. در واقع اگر شما ارتباط مناسبی با مشتریان نداشته باشید، بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد. نکته مهم در ارتباط با مخاطبین، تقسیم‌بندی و مدیریت مشتریان است. در حقیقت شما باید به هر نوع از مشتریان به طور متمایز توجه داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهم در این خصوص ثبت بازخورد مشتریان است. در واقع با توجه به طولانی بودن اغلب پروژه‌های ساختمانی، امکان استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان وجود دارد. این موضوع باعث افزایش رضایت عملکرد مخاطبین می‌شود. و احتمال همکاری‌های مجدد را افزایش می‌دهد.

9. فرصت همکاری با دیگر شرکت‌ها را از دست ندهید

در دنیای ارتباطات مهم‌‌ترین عنصر پیشرفت در تمامی زمینه‌ها برقراری ارتباطات قوی و مفید است. در واقع این ارتباطات شما هستند که تعیین‌کننده مسیر پیشرفت شما هستند. به عنوان مثال اگر شما پیمانکار اجرایی پروژه ساختمانی هستید، می‌توانید برای تامین مصالح ساختمانی با کیفیت با شرکت‌های برتر تولید مصالح ساختمانی ارتباط برقرار کنید. شما همچنین برای توسعه خلاقیت در معماری و طراحی‌های شرکت‌ خود می‌توانید با شرکت‌هایی معماری تخصصی ساختمان همکاری نمایید.

همکاری با شرکت‌های دیگر حوزه ساختمانی نه تنها با توسعه کسب و کار شما منافاتی ندارد، بلکه در تسریع روند تکامل شرکت ساختمانی شما بسیار موثر خواهد بود.

10. حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری وبینارها بسیار موثر خواهد بود

حضور و برگزاری نمایشگاه‌های ساختمانی و وبینارهای مرتبط با صنعت ساختمان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای جذب مشتری در بازاریابی ساختمانی است. در واقع حضور در نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و برگزاری وبینارهای ساختمانی امکان ارتباط مخاطبین با نیازهای متنوع را با شما فراهم می‌کند. همچنین شما با شرکت در این رویدادها و رقابت با دیگر شرکت‌های ساختمانی می‌توانید به تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف خود بپردازید.

نکته قابل توجه حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری وبینارها، ارائه اطلاعات مفید به مخاطبین است. در حقیقت مهم نیست که این مخاطبین در آینده مشتریان شما بشوند یا خیر، بلکه کیفیت و هدف‌مندی اطلاعات شما بسیار حائز اهمیت است. همچنین شما در قالب وبینارها و نمایشگاه‌ها می‌توانید داستان‌سازی برند خود را انجام دهید.

11. توسعه دانش و خلاقیت وجه تمایز شما خواهد بود

مورد آخر از ایده‌های برتر بازاریابی ساختمانی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد، تاثیر توسعه دانش و خلاقیت در ایجاد تمایز برای شرکت‌های ساختمانی و موفقیت فرآیند بازاریابی ساختمانی این شرکت‌ها است. استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های نوین صنعت ساختمان‌سازی دنیا به خصوص در حوزه‌های معماری، طراحی، ایمنی و پیاده‌سازی، با ایجاد ساختمان‌هایی منحصر به فرد و با کیفیت در فرآیند بازاریابی ساختمانی بسیار موثر است.

شرکت ساختمانی پارسلند

شرکت ساختمانی پارسلند

ایجاد یک برنامه دقیق و مدون بازاریابی ساختمانی موجب نمایش توانایی‌ها، وجوه تمایز و ارزش‌های شرکت‌های ساختمانی است. در واقع به وسیله یک طرح بازاریابی ساختمانی است که چگونگی حضور خود در بازار را تعیین می‌کنید. شرکت ساختمانی فرداسازان سرزمین پارس با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با در اختیار داشتن متخصصین و کارشناسان حوزه‌های مختلف ساختمانی، کلیه خدمات ساختمانی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

پارسلند به عنوان یک شرکت طراحی و معماری در اصفهان که در بسیاری از شهر‌های کشور دفتر دارد، با استفاده از طراحان و معماران خبره پروژه شما را به زیباترین شکل ممکن طراحی خواهد نمود. مشارکت در سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز پروژه‌های ساختمانی شما یکی از خدمات فرداسازان سرزمین پارس به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در پارسلند تماس بگیرید.

 

نویسنده: سید مهدی عدنانی ساداتی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.