پروژه شاهین مال

توضیحات پروژه

مجموعه شاهین مال در پر رونق‌ترین بخش فضای شهری شاهین شهر، با 60 هزار مترمربع زیر بنا احداث شده است.

این پروژه ترکیبی از فروشگاه های تجاری در طبقات میانی،  قصر یخ و شهر برفی در طبقات منفی، بانک، تالار نیایش، تراس‌های سبز و رستوران در طبقات میانی است.
در طراحی نمای پروژه، بیلبوردها و تلویزیون های شهری تعبیه شده و از لغزاندن طبقات روی هم، فضایی برای تراس‌های سبز ایجاد شده، که در کنار روف گاردن‌ها، این مجموعه تجاری را با طبیعت آشتی می‌دهند.

ایده کلی طراحی پروژه استفاده از الگوهای کهن معماری ایرانی با رویکردی مدرن در نماهای مجموعه است. این الگو به ویژه در طبقه مثبت 3 که به کلوپ‌های خانواده اختصاص دارد، جلوه بیشتری می‌یابد. مغازه‌های خواربار فروشی، گیاهان دارویی و… که با الهام از معماریِ بازار ایرانی طراحی شده‌اند، خانواده ایرانی را با فرهنگ کهن و غنی ایرانی پیوند می‌دهد.

تطابق فرهنگی پروژه با مردم منطقه سبب ایجاد تالار گفتگو شده. تالاری با سرویس دهی 24 ساعته، مجهز به سرویس روشنایی و مبلمان شهری برای برگزاری تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی و تجمعات مردمی.
10 دستگاه آسانسور، سه دستگاه حمل بار، 12 دستگاه پله برقی و شیب برقی؛ از امکانات پروژه برای تامین دسترسی عمودی بین طبقات است.

اگرچه دسترسی اصلی پروژه از گذر شرقی است اما یک دسترسی درجه 2 از گذر جنوبی خیابان اصلی را به پارک شهری گذر دیگری در پروژه متصل می‌کند.
اگرچه اسپایدر آتریم مرکزی، پرتوهای نور طبیعی را به داخل مجموعه می‌پراکند اما با تلفیق این نور با روشنایی حاصل از منابع مصنوعی، در تمام ساعات شبانه روز  نوری یکدست همه فضا را در بر می‌گیرد.

 
موارد اطلاعات
زیر بنا60000 مترمربع
معمارآتلیه معماری پارسلند