دکتر مجید کرباسچی

دکتر مجید کرباسچی

دکتر مجید کرباسچی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت ساختمانی پارسلند (فرداسازان سرزمین پارس) نقشی کلیدی در پیشبرد اهداف و چشم انداز این شرکت دارد.  مسیر مدیریتی مجید کرباسچی از سال 1379 آغاز شد. وی از سال 1379 تا 1398 مدیر عامل شرکت بین‌المللی متاکو (IT، آموزش و تجارت) بود و اکنون رئیس هیئت مدیره این شرکت است.

دکتر کرباسچی از سال 1382 تا 1386 رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و عضو هیئت رئیسه بوده که از سال 1386 تاکنون به عنوان رئیس این اتحادیه فعالیت دارد. مجید کرباسچی موسس و مدیر شرکت اینتلیور تکنولوژیز امارات (تاسیس در سال 2007) و موسس برند کنسرسیوم Oili CO در حوزه مشتقات نفتی است.

وی از سال 1389 تاکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره مجتمع آموزشی داناک تهران (اجرای نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و تورهای تخصصی داخلی و بین‌المللی) و مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان (وزارت صنعت معدن تجارت)، این سازمان‌ها را در راستای اهداف‌شان یاری رسانده است.

همچنین از سال 2013 به عنوان دبیر کل مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی OIC-IBC در کشورهای غرب آسیا برگزیده شده است.

لازم به ذکر است که دکتر کرباسچی از سال 1394 تا 1398 با تقبل سمت رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک، و نایب رئیس کمیسیون تجارت – خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، به عنوان عضوی موثر در تحقق اهداف اتاق بازرگانی شناخته می‌شود.

مجید کرباسچی در حوزه تجارت بین‌الملل نیز فعال است؛ به گونه‌ای که در سال 1396 رئیس کمیته صادرات اتاق اصناف اصفهان بود. ریاست کمیسیون امور اقتصادی اتاق اصناف اصفهان تا سال 1395 بر عهده دکتر کرباسچی بود. ایشان در حال حاضر یکی از اعضای کمیسیون امور اقتصادی است.

ریاست شورای سیاست‌گذاری مرکز رشد صادرات اصفهان (وابسته به اتاق بازرگانی اصفهان) در سال 1398، از دیگر فعالیت‌های مدیریتی مجید کرباسچی به شمار می‌رود.

در سال 1398 دکتر مجید کرباسچی در سمت رئیس هیئت مدیره شرکت ساختمانی پارسلند (فرداسازان سرزمین پارس)، و رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی GTG (گستره تجارت گراهون) منصوب شد. این شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ نیتاکو به شمار می‌روند.

حضور مجید کرباسچی در زنجیره مدیریتی هلدینگ نیتاکو، در مسیر پیشرفت این مجموعه همانند یک حلقه جدایی ناپذیر، موجب طی شدن پله‌های موفقیت و رشد روزافزون هلدینگ نیتاکو شده است. از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ نیتاکو، شرکت تولیدی نیتا زاگرس کیمیا شیمی (برند آکوبا) است؛ دکتر کرباسچی در سال 1399 به سمت مدیرعامل آکوبا انتخاب شد.

دانش به روز و تجربه عملی مجید کرباسچی در هدایت تشکیلات انسانی و منابع هر سازمان، موجب توسعه کسب و کارها و تسهیل انجام امور مربوط به آن شده است. تصمیمات مدیریتی دکتر کرباسچی در راستای خلق فعالیت‌های منظم و سازمان یافته متناسب با هر مجموعه، موجب کاهش چالش‌ها، یکپارچه شدن و افزایش بهره‌وری سازمان‌ها می‌گردد.

سوابق دکتر مجید کرباسچی

سابقه مدیریتی دکتر مجید کرباسچی، بیانگر توانایی وی در مدیریت امور است. در همین راستا و در ادامه متن، فعالیت‌های دیگر وی در حوزه مدیریتی را مشاهده می‌کنید:

* رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی رایانه اصفهان (به مدت 6 سال)

* رئیس کمیسیون آموزش نظام صنفی رایانه کشور (به مدت 5 سال)

* نماینده رویدادهای بین‌المللی آموزشی و تحصیلات عالی از امارات، ترکیه و مالزی در ایران

* رئیس هیئت مدیره شرکت واشل

* پارتنر شرکت Final Target مالزی (کوالالامپور)  

* پارتنر شرکت داناک کانادا (تورنتو)

* پارتنر شرکت داناک کانادا (تورنتو)

* محقق، مشاور، مولف و مدرس حوزه فرانچایزینگ بین‌المللی

* مدیر بخش نشر پل دانش (تولید کننده کتب کسب و کار)

* رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف اصفهان

* مدیر کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران (اصفهان)

* مدیر و برگزارکننده بیش از 50 رویداد نمایشگاهی و همایشی در کشور (از سال 82 تاکنون)

* مدرس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در رشته‌های مهندسی صنایع، عمران، کامپیوتر، متالورژی، مخابرات و برق (از سال 74 تا 85)

* عضو هیئت مدیره انجمن آموزشگاه‌های آزاد اصفهان (تا سال 95) 

* عضو شورای سیاست‌گذاری شهرک فناوری اصفهان (از سال 94 تا 96 – وابسته به شرکت شهرک‌های صنعتی)

* عضو کمیسیون سیاست‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در سال 1394

* مشاور مرکز فن آوری‌های نوین شهرداری اصفهان (در سال‌های 95 و 96)

* عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران (در سال 96 و 97)

* مدیر دفتر «کانسیل تجاری ایران آسه آن» ایران (در سال 97)

* عضو شورای سیاست‌گذاری پارک کسب و کارهای نوین اصفهان (از سال 96 تا 98)

* رئیس انجمن فرانچایز ایران (از سال 99 تاکنون)

* هم‌بنیان‌گذار استارت آپ امرتون (از سال 99 تاکنون)

* رئیس هیئت مدیره شرکت سان کالا برخط (تهران – از سال 99 تاکنون)

* مدیر مسئول ماهنامه اقتصادی سراسری ضربان اقتصاد (سال 1400)